Koliko je visoka Zla Kolata vrh CG? (i markacije)

Vijesti, informacije, pitanja, ankete... u najširem smislu

Moderator: :-)

Koliko je visoka Zla Kolata vrh CG? (i markacije)

Postby Adventure » 07 Sep 2012, 09:40

Evo kako sam to zamislio (tj izmislio):

Prije petnaestak godina dok su VGI TK25 karte bile u bunkeru, netko je sa GPS-om otišao na Zlu Kolatu i loše izmjerio visinu od 2534m (bili su lošiji uredjaji, greške veće itd). Kod postavljanja markacije to visinu su napisali na stijenu (ima na 2 mjesta, na samome vrhu te na 1. sedlu ispod vrha). Ljudi hodali, vidjeli, slikali i pisali posvuda da je visoka 2534m.

Koliko je meni poznato brojni su navodi da službenog podatka geodetske uprave CG nema, nisu nikada mjerili, a izgleda da i nema interesa jer Bobotov Kuk je službeni vrh, jer pazi sada mudrolije, dakle tumači se da bi vrh bio vrh države, planina mora biti više manje u cijelosti na teritoriju države!? I to od jednog predsjednika saveza planinara!? Maglić, Korab, Midžor, da ne nabrajam neke dalje vrhove, pa hrpa ih je na granicama i lijepo ih dijelimo ili proglašavamo najvišim vrhovima bez obzira na granicu i jel kod mene 20% a kod tebe 80%. Ovdje je nešto drugo u pitanju...........

Ok, kontam ja to tako i isplaniram svoju rutu na Zlu Kolatu te odem prije desetak dana na nju. Uzmem svoj bicikl i odoh, ponesem 2 GPS-a, jer meni je tu nešto jako sumnjivo. Kako je to izgledalo i što sam snimio možete vidjeti
ovdje. Dakle ne zato jer sam ja izmjerio 2528m, već zato što jedan jedini službeni izvor i to vrlo mjerodavan - VGI Beograd navodi vrijednost 2528m. Ta brojka od 2534m je za mene izmišljena i ne vidim nigdje uporište u visini od 2534m. Vidim da je i kod vas pobijedila struja razuma pa ste lijepo stavili te karte na raspolaganje planinarima i vjerojatno se na vlastito veselje uvjerili koliko su dobre i točne barem što se tiče kota visina. Mislite da su u VGI pogriješili u slučaju Zle Kolate? Osim tipkarskih grešaka koje se vide iz aviona nikad nisam nailazio na greške u visinama kota.

Par dana nakon mog posjeta desila se tragedija na Zloj Kolati. Slike su ovdje, a ovako je novinar opisao tragediju, vjerojatno su mu lokalni planinari rekli da treba vodič. Zašto postoje markacije? Jesu li Prokletije ili neke druge Balkanske planine opasnije od Alpa jer je to po prirodi tako ili je to posljedica nemara i nebrige pa rekao bih i neznanja oko markiranja?

Pozdrav!
Adventure
 
Posts: 18
Joined: 14 Jul 2006, 12:21

Re: Koliko je visoka Zla Kolata vrh CG? (i markacije)

Postby nailovamater » 07 Sep 2012, 10:16

nemoj 100% vjerovati gps uređajima, pogotovo ovim ručnim. još uvijek su najtačniji geometrijski podaci. dakle, što teodolit pokaže to je...
inače, izgleda da postoji razlika u tome koji je najviši vrh crne gore i koji je najviši vrh u crnoj gori :roll:
bolje odrat' tabane bježeći, nego umrijet' neodranih tabana!

http://nailovamater.zone-2000.net
User avatar
nailovamater
 
Posts: 4323
Joined: 14 Mar 2005, 15:10
Location: vrhovni štab

Re: Koliko je visoka Zla Kolata vrh CG? (i markacije)

Postby Adventure » 07 Sep 2012, 10:43

Nisam od jučer počeo koristiti GPS. Ako je pravilno korištenje EGNOS-a implementirano u uređaju onda je točnost visine bolja od 4m. Referenca je ovdje. Dosta sam mjerio, okolo naokolo i rekao bih da je na eTrexu 30 u podržanom EGNOS modu i dometu ta točnost u nadmorskoj visini cca 2-3 metra, a prema iskustvu baziranom na usporedbi sa VGI kotama može biti i bolja u slučaju dužeg waypoint averaginga. Naravno govorimo o open sky situaciji - imaš puno satelita, na eTrexu GPS+GLONASS mod treba biti isključen i aktiviran samo GPS mode itd. Prilično upotrebljivo za visine planina . Prije EGNOSA i uređaja koji su EGNOS pravilno upotrebljavali točnost u vertikali je bila bolja od 12-15m. I upravo mislim da je tu kvaka. Netko je mjerio Zlu Kolatu ne znajući vrijednost visinske kote iz VGI karte sa starim uređajem bez EGNOS-a ili loše implementiranog EGNOSA i ne uzimajući greške u obzir. Dakle, napomena, koliko je meni poznato prve generacije brojnih uređaja koje su koristile EGNOS, iako deklarirano da ju koriste nisu je dobro koristile (bilo je brojnih korekcija u firmware-ima).

Uglavnom kota na VGI TK25 je solidna referenca i tu nema spora..........
Adventure
 
Posts: 18
Joined: 14 Jul 2006, 12:21


Return to Po šumama i gorama...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron